Foodie Friday: Jaapani eri

Olin Jaapani reisist unistanud juba aastaid… Põhimõtteliselt alates sellest ajast, kui armusin sushisse… ja see tundub terve igavikuna 😀

Otsustasime Jaapanisse reisida kevadel, kuna just siis on kirsipuud õites, mis teeb selle riigi eriti maagiliseks. Kahjuks oli meil reisiks ainult nädal, mis tegi Jaapanist lahkumise eriti raskeks.

Jõudsime nädalaga päris palju korda saata: sushi meisterdamise koolitus, tuurid mööda kalaturge, põtradega mängimine, spaades ligunemine, jalutuskäigud kirsipuude all ja palju muud… Loe meie seiklustest lähemalt minu reisiblogist.

Siin postituses ongi teemaks toit ning see mida ma ühe päevaga reisil olles sõin 🙂

Seoses reisi, töö- ja elukoha vahetusega seonduva segadusega, jätan selle nädala reede toidupäeviku vahele ning avaldan hoopis Jaapani päevamenüü.

Hommikusöök (kl 8): eelmisel õhtul supermarketist ostetud sushi, goma wakame salat ja roheline tee. Olen üks maailma suurimaid sushifänne ja võin seda näost sisse ajada hommikul, lõunal, õhtul ning snäkina 😀 Jaapani sushi kvaliteet on hoopis teisel tasemel – poesushi oli hämmastavalt värske maitsega isegi järgmisel päeval. Sõin hommikuks mõned nigirid (riisipall toore kalaga) ja paar maki-rulli jaapani omleti ning tofuga, kõrvale nokkisin goma wakame (vetikas) salatit.

Pildil on päris palju kraami hommikusöögi kohta, seda ma päris üksi ära ei söönud, Ossule jäid ka mõned ampsud 😀

Snäkipaus (kl 11): metroost hoo pealt kaasa haaratud cappuccino ja matcha (rohelise tee pulber) maitseline värske vahvel. Nagu ma teile lubanud olen, siis kõik läheb kirja 😉 Vahvlid olid nii ahvatleva lõhnaga, et oli võimatu sellest putkast mööda jalutada. Matcha-pulber on põhiline komponent Jaapani magustoitudes. Tegemist on antioksüdantiderikka pulbriga, millel on kerge mõru maik, andes suhkruga kombineeritult huvitava maitseelamuse.

Pilt on tehtud enne seda, kui hambad vahvlile sisse lüüa sain – väike hiir on mu matcha-vahvlit juba nosinud 😀

Lõuna (kl 15): reisil olles on alati nii põnev, et vahepeal võib päris pikk nälgimispaus tulla… Muutusin juba tigedaks, aga õnneks leidis Ossu meile lõunaks sushirestorani, kus hoopis teisi isuäratavaid roogi mekkisime. Ma tellisin omale traditsioonilise roa nimega kaiseki-don, mis sisaldas endas sushiriisi, erinevaid värskeid tooreid kalu, seeni, mereande, riivitud jaapani omletti jms. Serveeriti see koos rohelise tee ja ülimaitsva miso-supiga. Nautisin rooga kogu hingest, nii nämma oli! Kartsin, et jääb väheks, aga õnneks sai kõht päris täis.

Snäkiamps (kl 17): kalaturukülastus ei saanud mööduda ilma mereande degusteerimata! Võtsime kahepeale sidruni-pipra kalmaari näksi. Mmmm! Mõnus krõbe väljast, sees täiuslikult küpsetatud pehme kalmaar:

Baari-peatus (kl 19): meie reisi ainuke alkoholipaus oli selles Kyoto baaris, kus Ossu soovis proovida Jaapani viina sake. Mulle kange kraam ei meeldi ja valisin klaasi valget veini, mida ma ära ei lõpetanudki (polnud kõige parem). Saime mõnusa istumis- ja soojenemispausi, sest õues oli vihma ning tuulega täitsa jahedaks kiskunud.

Õhtusöök (kl 21): päeva viimane eine oli päris hiline ja selle võtsime rongijaamas asuvast restoranist. Oleks soovinud jälle sushit, aga olime juba liiga väsinud, et seda otsima minna 😀 Peatusime jaapani köögi restoranis, kus tellisin külmad soba nuudlid koos sooja riisi, kreveti ning tempura köögiviljade, hapukapsa, kõrvitsa ja jumal-teab-millega veel. Taas pakuti kõrvale rohelist teed. Toit oli maitsev, aga mitte midagi erilist. Kõht oli täitsa tühi, nii et läks hästi sisse 😀

Ainult väikse sibulataldriku ulatasin Ossule (sest mulle toores sibul ei meeldi 😉

Magama läksime kella 23 paiku. Olime pika päevaga rahul: saime tutvuda huvitava Kyoto linnaga, läbides üle 32 000 sammu ja maitstes erinevaid Jaapani hõrgutisi.

Kuna ma reiside ajal alati eelistan käia jala, et näha ning kogeda võimalikult palju kohalikku kultuuri, võimaldab see proovida erinevaid roogasid, olgu tervislikud või mitte 😉 Kondimootorit kasutades saab reisil olles „patustada“ ilma lisakilodeta!

Kuidas on Sinu toitumisega reisil olles? Ja kui lihtsalt saad pärast reisi trenni ja tervisliku toitumise lainele tagasi?