Lihasvalu – mis selle vastu aitab?

Pärast rasket trenni väsinult matile viskudes on tavaliselt võimalik homne lihasvalu küll viimane asi, mis pähe tuleb. Ajame end püsti ja tormame jõusaalist minema, et saaks kiirelt oma põnevate tegemiste juurde tagasi pöörduda. Nii võibki juhtuda, et järgmine trenn suure lihasvalu tõttu lihtsalt vahele jääb… Trenni vahele jätmine mingi hirmus tragöödia küll ei ole ja lihasvalu võib suisa magus olla (tunned kuidas sixpack vaikselt välja tuleb), aga teinekord segab see Su elu ja treeningsooritusi.

Mida kohe pärast trenni lihasvalu ennetamiseks ära teha saan?
Nr 1 – venita!
Miks venitamine on Sulle hea?

  • aitab treeningust kiiremini taastuda – saad järgmises trennis endast taas 100% anda
  • aitab ennetada vigastusi
  • muudab lihased pikemaks ja elastsemaks – hellou, siredad sääred!
  • lõdvestab ja rahustab Su maha

Venita lihast vähemalt 15 sekundit, parimate tulemuste saamiseks 30 sekundit või kauem. Painduvuse suurendamiseks proovi end venitada iga päev.

IMG_0117

Mida süüa/juua lihasvalu ennetamiseks?

  • joo palju vett – sest vesi on alati abiks 😀
  • tee endale mõnus proteiinishake – aitab lihastel paraneda ja kiiremini taastuda
  • lisa oma toidule/joogile kaneeli – aitab vabaneda põletikulistest reaktsioonidest lihastes

Oops, unustasin venitada ja nüüd on tunne, nagu oleksin rongi alla jäänud. Mida teha valutavate lihastega?
Lihasvalu puhul võib mõte uuest trennist hirmutav olla, ent see on parim moodus taas eluvaimu sisse saamiseks! Enda liigutamine parandab vereringet, läbi mille jõuavad toitained kiiremini Sinu valusaid lihaseid päästma. Aga võta esialgu rahulikult – kerge sörk, bodybalance või jooga kõlavad kõik väga hästi! Kui valusaid lihaseid taas korralikult pumpama hakkad, riskid vigastustega. Lihasvaluga treenimise eesmärk on taastumine 😉
Abi saad veel massaažist, foam roll’iga rullimisest, saunast ja soojast meresoolaga vannist. Kõik need tegevused aitavad Su lihastel lõdvestuda ning taastumisprotsessi kiirendada, et saaksid taas normaalselt trepist alla tulla, oigamata diivanilt püsti tõusta ja uude trenni minna 😉

Edu treeningutel!

img_0085

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s