Tervisliku lendamise nipid

Lennujaamad on nii toredad kohad. Kui enne reisi elevust sees pole, tuleb see mul alati lennujaamas. Tekib kohe selline vabaduse tunne, et nüüd lähen ja uudistan ja avastan!

Mind inspireeriski seda postitust kirjutama Sydney lennujaam, kus hetkel oma Uus-Meremaa lendu ootan. Saime nädala vabaks koolituse ja töö vahel, ostsime spontaanselt soodsad lennupiletid very last minute (2 päeva enne lendu). Siin me nüüd ootamegj benji-hüppeid, liustikke, lumiseid mägesid, looduslikke spaasid, lambakarju… niii põnev!!!

See selleks, tahtsin täna tegelikult rääkida tervislikust lendamisest. Kümne tuhande kilomeetri kõrgusel väikses umbses ruumis laste jonni, ebamugavat magamisasendit ja pannkoogistunud tagumikku kannatades võib lendamine päris stressirohke olla. Eelkõige, kui tegemist on pikkade lendudega ning rohkete ümberistumistega.

Olen viimastel aastatel päris palju pikki lennureise teinud ja siinkohal soovin jagada Sullegi tervisliku lendamise nippe:

  • Väldi dehüdreerumist! Lennukis on hoopis teistsugune õhk, mis kuivatab meid nii seesmiselt kui ka väliselt. Dehüdreerumise vältimiseks võta endaga kaasa tühi veepudel, mille saad täita veega pärast turvakontrolli. Lennujaamas on pudelivesi mõttetult kallis, lennukis on tüütu seda pidevalt topsi/minipudeli kaupa küsida (ja teinekord maksab veel lisaks). Haara parem enda oma kaasa – saad kulistada, palju soovid! Samuti muutub nahk lennukites kuivaks. Varu oma käsipagasisse väike tuub niisutavat kreemi ja huulepalsam ning kasuta neid regulaarselt.
  • Ole soojas! Võta kaasa soojemad riided, kuna õhk lennukis võib päris jahedaks minna. Varusta end kampsiku, dressipluusi, õlasalli ja/või sokkidega. Nii tuleb ka parem uni, kui lõdisema ei pea.
  • Maga nagu beebi! Öölendudel olen viimasel ajal magamiseks päris hästi valmistunud, kuna elu on näidanud, et lennukist Une-Mati mind väga üles leida ei taha. Suureks abiks öölendudel on olnud täispuhutav kaelapadi, unemask, kõrvatropid ja pleed. Nii suudan kas või paariks tunniks silma looja lasta.

 

 

kõik pildid Typo’st

  • Liiguta end! Ära pikkadel lendudel unusta end sirutada ning istudes mõningaid jalatõsteid ja -pöördeid teha. See on abiks Sinu vereringele! Samuti proovi võimalikult palju jalutada lendudevahelistel ümberistumistel. Hea vabandus külastada neid kalleid lennujaamapoode, kuhu muidu ei satuks 😉
  • Näksi tervislikumalt! Kui Sa juhuslikult esimeses klassis ei lenda ja mingeid gurmeeelamusi nautida ei saa, on Sulle pakutav toit üldjuhul mitte kõige tervislikum (sisaldades rohkesti saia ja suhkrut). Olenevalt lennufirmast on Sul mõnikord võimalus valida omale tervislikum variant. Näiteks Finnairil on low-calorie eine pileti hinna sees. Pirukate ja šokolaadide asemel võid käsipagasis kaasa võtta omad snäkid. Headeks variantideks on näiteks täisterasai banaani ja maapähklivõiga, proteiinibatoon, õunad, maasikad, pähklid.. vedelad tooted (jogurt, puding, smuutid jms) jäta kotti pakkimata, kuna need võivad tekitada probleeme turvakontrollis.

img_0244

Loodan, et saite veidi ideid juurde mõnusamaks lendamiseks 🙂
PS! Olge valmis reisipiltideks 😉

Tervitades,

img_0085

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s